-Det var med stor glede vi mottok denne prisen, og veldig gøy at de andre avdelingene jublet med oss. Jeg er veldig heldig med min gjeng, smiler teamleder June.
Det lille teamet bestående av June, Maria Opsahl fra Filipinene, Nga Quynh Nguyen fra Vietnam og Kwa la Gyi Dee fra Burma, har en god dynamikk med hverandre og gjestene.
-De savner oss, og legger merke til om en av oss har vært borte noen dager, forteller June.
Å fordele oppgaver motiverer
June snakker ofte med gjestene når hun står i oppvasken under lunsjen. Alle i teamet er innom oppvasken i løpet av dagen. June har stor tro på at rullering av alle oppgaver gjør arbeidsdagen mindre belastende og mer motiverende.
-Det blir kjedelig å stå med den samme oppgaven dag ut og dag inn. Dessuten vokser ansvarsfølelsen når alle vet hvordan alle oppgaver skal gjennomføres, og det er lettere for oss å steppe inn for hverandre, sier June.
Hun forteller at hun og Dee rullerer på oppgaver annenhver uke. Den ene uken har June varmmaten, mens Dee tar salatbaren og påsmurt, og så bytter de.
-Kundene ser når jeg har påsmurt for da kommer persilla på, smiler June.
-Man må gi teamet rom til å prøve nye ting og for å spørre når det er noe de lurer på
Vokser under ansvar
Dee er en av de som har vokst under Junes lederskap og med mer ansvar. Interessen for å prøve ut nye ting økte da June spurte om han hadde noen retter han kunne tenkte seg å lage. Nå er Dee Compass Groups sushiguru. Han holder kurs, leies ut til andre avdelinger og lager sushi til glede for alle gjestene på Nonneseter hver torsdag.
-Dee skal snart ut i pappapermisjon så nå er gjestene bekymret over at de ikke lenger vil få sushi. Men vi skal nok ordne det, sier June som også innrømmer at hun kommer til å savne Dee.
– Når man har jobbet så lenge sammen vet man hva den andre gjør. Dee går på automatikk og har gjort ting før en annen får tenkt seg om. Når han blir borte må jeg tenke på mer enn jeg vanligvis gjør, men vi må bare få innarbeidet den som erstatter han godt i rutinene så går det nok bra, avslutter June.
Ett av kriteriene til prisen årets enhet er å brenne for å levere tjenester av høyeste kvalitet. Mat er vår lidenskap og med et hjerte for service leverer vi en rekke ulike måltidstjenester hvor smak, helse og bærekraft står i sentrum. Les mer om våre måltidstjenester her