Vi elsker trender og utvikling, og få mattrender er mer spennende og aktuelle enn det som kommer til uttrykk i mathaller. Å gå gjennom en mathall eller food court er som å legge ut på en reise i smak og kultur. Å studere menyer fra forskjellige matboder skal være som en smaksreise med korte avstander, og du skal kunne oppleve det i hvilken som helst by med respekt for seg selv.
Compass Group er et globalt selskap med forgreininger ut til de aller mest spennende delene av verden. Vi har dermed ekstra mye å hente inspirasjon fra.
Ulike favoritter
– Vi tenker at et besøk i vår Food Court skal sende deg på en reise fra lokale nordiske retter, til italienske klassikere, til Østens mystiske kjøkken og til spennende barbeque-favoritter fra verden rundt. Det skal vise det enorme spennet i vår drift. Vårt mål er at du skal finne din favoritt ved hjelp av vår kulinariske ekspertise og vår kjennskap til verdens ulike kjøkken og mattradisjoner, sier Culinary Director Gunnar Hvarnes.
Alle konsepter er solid gjennomarbeidet i uttrykk, stil og form og har spennende, smakfulle og bærekraftige menyer.
Spennende moduler
– Vi omtaler alle disse konseptene som moduler, fordi de kan skiftes ut eller omplasseres raskt og effektivt. De fungerer også perfekt som «pop ups» i en begrenset periode. Matbodene er ferdig utviklet, men kan tilpasses – og fungerer som moduler i et byggesett. Modulene kan være en av flere matboder i en mathall, eller også brukes som frittstående konsepter som bærer seg selv som en egen restaurant, sier Hvarnes.
Den allsidige tilnærming til modulene gjør at de kan tilpasses alle ønsker. Som matbod, som kantine, i mathaller og som en frittstående restaurant.
Og, det stopper ikke der, vi oppdaterer – og lanserer stadig nye moduler i takt med rådende mattrender og bærekraftsstandarder.
Har du funnet din favoritt?