Resepsjonstjenester
ESS tilbyr resepsjonstjenester for flere av kundene våre på norsk sokkel. Typisk ansvar som inngår i denne tjenesten er:
- totalansvar for resepsjonen
- tett samarbeid med Helicopter Landing Officer (HLO)
- håndtering av kriseberedskapsdokumentasjon
- distribusjon av POB, passasjerlister, bagasjevekt og flylister
Ansvaret som inngår i denne tjenesten varierer fra kontrakt til kontrakt, og er vanligvis definert av hver kunde for å imøtekomme deres spesifikke krav.
Kiosk
ESS driver kiosker på alle våre offshore-installasjoner.
ESS kan tilby et svært fleksibelt kioskkonsept, hvor produktsortimentet er tilpasset kundens behov og størrelsen på rommet som er gjort tilgjengelig.
Beredskap
Etter 40 år i bransjen vet vi hvor viktig det er at alle bidrar, og sammen sørger for at sikkerhet og beredskap er på topp. ESS har derfor beredskap som en naturlig del av våre tjenester, og vi deltar ofte i kundenes beredskapsorganisasjon.
Mange av våre ansatte er sertifiserte livbåtførere, kan hjerte- lungeredning, og annen førstehjelp.
Velferdstjenester
ESS har utstrakt erfaring med å levere velferdstjenester til våre kunder offshore. Vårt mål er å bidra til et positivt miljø om bord, og til å bidra til å sikre god trivsel. Dette kan være aktiviteter som f.eks.: quiz, spinning timer, darts turnering, TV-spill konkurranser, kino og bingo. Vi kan også om ønskelig tilby gjestene diverse kurs.
Gjennom vårt tilbud av velferdsaktiviteter ønsker ESS å styrke fellesskapet om bord, og å tilby våre gjester et mer interessant og inspirerende liv utenom arbeidstiden om bord.